| O průvodci | Index | Hledej | Přidej | Fotoarchiv |
oblast Walliské Alpy:

Arolla - chata Bertol

celkový čas: 4h
Těžká turistická cesta (T3), 1455 m výstupu.
(klasifikace obtížnosti)

Z Arolly (1956 m) se vydáme na jih, nahoru dolinkou pod severní stěnou Mont Collon. Ve výšce 2092 m dojdeme k můstku přes potok La Borgne d´Arolla, odkud stoupá na SV značená stezka. Výše se stezka stáčí opět na jih až k rozcestí na terase. Vpravo vede cesta na ledovec Haut Glacier d´Arolla a do bivaku Bouquetins. My se vydáme vlevo a četnými zákrutami dorazíme k boudě na platu Plans de Bertol (2664 m), 1h 15, odkud je již vidět chatu Bertol. Zpočátku přes travnaté úbočí, výše přes sutě morény dojdeme k ledovci Bertol. Pokračujeme směrem na skalní baštu uprostřed ledovce, kterou obejdeme z pravé strany. Strmě po sněhovém úbočí dosáhneme sedla Col de Bertol (3279 m). Chata Bertol (3311 m) leží mírně na sever na jižním svahu Clocher de Bartol.
Odkazy (přidej nový - docasne zablokováno)Poznámky (přidej novou)

Okolní chaty:
BERTOL : Arolla - chata Bertol 4h

Počet kliků/návštěv na stránky ALPINEGUIDE od 06.05.2002: 20979530/19122953 (dnes: 451/451)