(Zpět na seznam reportáží)
11.01.12 PMSpreewaldbahn
Bažinaté území Spreewaldu mezi Cottbusem Lübenem bylo zpřístupněno železnicí v roce 1898. Vznikla zde malá síť tratí o celkové délce 85 km. Rozchod byl 1000mm. Poslední vlak zde projel 3.1. 1970. Důležitým nádražím byl Burg. Jeho význam přetrval do dnešních dnů. V elegantní budově bývalého nádraží je dnes restaurace a na perónu stojí několik zajímavých kolejových vozidel, které tvoří malé muzeum. Kromě sněhového pluhu a šlapací drezíny zaujme i školní vagon – pojízdná třída.
Z Burgu se dá na kolech jet po bývalé trati napříč rozvětvenými rameny řeky. Přitom projedeme napříč i valy pravěkého hradiště, které leží na jakémsi ostrově v bažinách. V letech 1915 – 17 zde postavili rozhlednu, nazvanou Bismarckturm. Byla věnována 100 výročí narození populárního německého státníka a nepochybně měla přispět k posílení bojového ducha v těžkých letech války. Že je dnes vedle výletní restaurace netřeba zdůrazňovat.
Po průjezdu hradištěm jedeme přes několik mostů, kolem malé plechové budky – bývalé čekárny venkovského nádraží a končíme u hlavního ramene Sprévy. Další úseky bývalé železnice jsme už neprojížděli a ponecháme je dalším průzkumníkům.
Staré úzkorozchodné železnice ať funkční nebo zrušené mají stálé příznivce, i tato má svůj spolek, který o její odkaz pečuje.
www.eisenbahnclub-spreewaldbahn.de. I když je popsaný úsek krátký přesto tvoří zajímavý střípek turistické nabídky Spreewaldu.
... a nebo přes tvůj facebook profil:
|