Login:
Heslo: ?
(zapomenuté heslo) ?
CK Loudatour
O NÁS PRůVODCI PůJČÍME PARTNEŘI NOVINKY PDF KATALOGY VOLNÁ MÍSTA GALERIE FILMY REPORTÁŽE
CK LOUDATOUR

11121314151617
18192021222324
25262728293031
(Zpět na seznam reportáží)

22.05.01 Jiřina Lišková

Otava na kole i vodě

O letošních velikonocích jsem se zúčastnila s manželem a synem akce pořádané CK LOUDATOUR se zajímavým názvem: OTAVA NA KOLE I NA VODĚ.

Na tomto zájezdu se měla ukončit zimní sezóna cyklistickou projížďkou jarní přírodou se zbytky sněhu a současně zahájit letní sezóna sjížděním Otavy na raftech, Pálavách, příp. kanoích pod vedením zkušeného vodního instruktora.
Jediné, co bohužel pořadateli této akce nevyšlo, bylo to, co asolutně nemohl ovlivnit - počasí, které mělo daleko do jarní pohody a silně se blížilo letošní zimě. Přesto zájemce o tuto akci neodradila ani nepříznivá předpověď počasí, ani předem avízované ubytování v nevytápěných chatkách ve vodáckém kempu v Radešově. Všichni přihlášení nadšenci se sešli včas v místě již tradičních odjezdů na parkovišti u Pekla, vybavení dobrou náladou, teplými spacáky a někteří i přenosnými elektrickými kamínky. Dobrá nálada naštěstí nikoho neopustila po celé tři dny a program byl skutečně zajímavý.

V sobotu okolo 10 hodiny jsme dorazili do kempu, rychle se ubytovali, pojedli něco ze svých zásob a už se všichni chystali na vodu. Naštěstí průvodce Petr Mikota měl pro některé zájemce k zapůjčení i neoprén (některý zakoupila CK LOUDATOUR a je možnost si ho za poplatek i vypůjčit na některou vlastní akci, některý byl vypůjčen od jiných vlastníků), různé pogumované šusťákové oblečení, holiny, gumové rukavice, takže každý na sebe navlékl co měl, příp. co mu bylo, až nakonec všichni byli jakž takž vybaveni proti zimě i vodě. Nafoukli jsme Pálavy, Orinoko, někdo si vybral plastovou kánoi a po nezbytném foto a pod vedením Ládi Plachého, který samozřejmě ještě dal základní školení, jak správně lodě řídit (pádluj, přitáhni, odlom, kontruj,..), aby vodáky poslouchaly a jezdily tam, kam si přejí, se vyrazilo na 15 km dlouhou trasu z Radešova do Sušice. Bohužel ani množství vody v řece nebylo ideální a tak občas někdo někde uvízl na kameni, občas to zadrhlo, ale co bylo to hlavní, jelo to. Láďa kontroloval, aby se mu skupina neroztrhala, občas se zastavovalo i proto, aby se na klidnější vodě naučili naši méně zkušení vodáci ovládat loď a připravit se na těžší trasu, která je čekala v pondělí. Nejhorší byl úsek, kdy se dalo do hustého sněžení, kdy bylo vidět tak sotva 3 metry před sebe. Naštěstí tak silná chumelenice netrvala příliš dlouho a tak se to obešlo bez problémů. Vodáci zvládli vše, jeden jez museli přenášet - zde došlo k pokřtění 1. pohledu vydaného CK LOUDATOUR samozřejmě tím, že se pustil po vodě, druhý jez sjeli bez problémů, občas mezi mraky na ně vykouklo i sluníčko, občas trochu zapadali ještě sněhem, takže do Sušice sice dorazili docela zmrzlí (teplota vody prý byla 3,4 st.C), ale spokojení, že se nikdo nepřevrátil, že nikdo neměl žádné větší problémy, že to prostě zvládli. Já celou akci pozorovala z cyklistického sedla (vzhledem k tomu, že mi 3 dny před odjezdem sundali sádru z nohy, do lodě jsem si netroufla. Rehabilitaci na kole mi však doporučili.) Naštěstí silnice, příp. cesty vedly blízko řeky a tak jsem měla co pozorovat a občas možnost je i vyfotit. V Sušici už na nás čekal autobus s vlekem, tak jsme naložili lodě i sebe (i moje kolo) a odjeli do studeného kempu. Po bleskovém převlečení do suchého a teplého jsme se všichni sešli ve vytopené (nikoli již vodou) restauraci v kempu na teplém a dobrém dlabanci. A protože dobrá nálada nikoho neopustila, tak se povídalo a povídalo a bylo nám fajn. Večer byl každý tak utahaný, že zalezl ve své chatce do spacáku a usnul. Ráno si kupodivu na zimu nikdo ani nestěžoval.

Druhý den jsme vyrazili na kolech. Původně plánovaná trasa Srní, Modrava, Kvilda byla zrušena, protože ve vyšších polohách napadl sníh a nějak nebyl zájem jezdit na kole ve sněhu. Průvodce Petr měl ihned připravenu náhradní trasu. Oklikou přes Červenou do Kašperských Hor s vyjížďkou na Kašperk. Každý dostal kopii mapy, kde si mohl vyznačit společnou trasu a také pro případ, že by si chtěl trasu prodloužit, případně zkrátit. Cestou jsme si prohlédli stádo bizonů i s malým bizoňátkem v chovatelské stanici v Červené. Počasí nám naštěstí docela přálo, tj. že nesněžilo, ani nepršelo. Sluníčku se ven však nechtělo. O tom, jaká byla zima jsme se přesvědčili při sjíždění lesního úseku cestou do Kašperek. Asfaltka byla celá zasněžená a pěkně umrzlá. Jedinci, kteří chtěli ledovku sjet na kole, naštěstí doslova "dopadli" dobře. Nestalo si nic ani jim, ani jejich kolům. Přesto jeden cestu sjel zajímavým způsobem. Sedl si na rám kola, nohama udržoval přímý směr a takto se doklouzal až na konec zamrzlého úseku. Petr prohlásil, že tento způsob jízdy mu bude v závěrečném hodnocení počítán dokonce za lyžování. Takže na oběd v hotelu Kašperk jsme dorazili tentokrát z kola docela rozehřátí a hladoví. Po vydatném obědě a krátkém odpočinku jsme vyrazili na Kašperk, kde byla ukázka dobových řemesel. Tentokrát byla cesta pro změnu rozblácená, takže opět žádná pohoda. Přesto jsme to všichni zvládli, prohlédli jsme si však hrad pouze z venku, popovídali si s čarodějnicí, zahřáli se v místní hospodě a vyrazili zpět tentokrát již různými trasami. Ten den jsme ujeli 35 - 45 km, nezmokli jsme a bylo nám fajn. Dokonce se odpoledne objevila možnost za úplatu se osprchovat v teplé vodě a v teple v blízkém pensionu. Večer jsme se opět sešli v místní restauraci ke zhodnocení celého dne a zase se povídalo a povídalo. A každý obdržel diplom za účast s vlastnoručním podpisem vodáckého intruktora Ládi.

Třetí poslední den byl naplánován sjezd nejtěžšího úseku Otavy, a to od Čeňkovy Pily do Radešova.V noci začalo pršet, takže aspoň nemrzlo,ale během dopoledne se to tak vybralo, že dokonce svítilo chvílemi i sluníčko. Tentokrát nejeli všichni najednou, protože na raft bylo málo vody a konoe ke sjezdu vhodné nebyly. Jelo se tedy na 2 Pálavách a Orinoku, k dispozici byl i nafukovací kajak, který bylo možno vyzkoušet si na Otavě v kempu. Na divokou vodu si na něm troufl pouze průvodce Petr. Jelo se na 3 party, každý si to vyzkoušel, někdo i 2x, bohužel na 4. sjezd už nebyl čas. Ačkoli žádné teplo nebylo a všichni byli mokří, přesto by byl zájem ještě jezdit. Jen trochu litovali, že vody není víc, pak by i sjezd byl rychlejší a jistě i zajímavější. Ale bohužel, jak se říká neporučíš nejen větru, dešti, ale ani množství vody v řece. Já jsem zase sledovala jejich sjezd ze břehu, ale tentokrát vodáci měli tak plné ruce práce, že už neměli čas mi ani zamávat. Jen občas přátelský pohled vrhli směrem ke mně a už se zase dál pekelně soustředili na další peřej, případně kámen. Takže i ze břehu bylo možnost pozorovat, jak je voda zaujala, jak je to chytlo.

Ačkoli odpoledne občas přece jen trošku sprchlo, na závěrečné balení nám svítilo sluníčko, nefoukalo to a udělalo se docela i teplo. Díky tomu nebylo ani třeba jít "rozmrzávat" do restaurace. Všichni se podíleli na balení, takže jsme to docela rychle zvládli. A s perfektní náladou se připravili na zpáteční cestu. Na posilnění se z vlastních zásob zbyl čas až v autobusu. Všem se celá akce moc líbila, sešla se perfektní parta a cestou domů se probírali další nejen vodácké akce CK LOUDATOUR. O tom, že celou akci nikdo neodstonal, jsme se utvrdili za týden, když jsme se sešli při výměně fotografií.

Přidej komentář k tomuto článku:
Autor
opiš čísla z obrázku
Text (max 400 znaků)

... a nebo přes tvůj facebook profil:

Kde nás najdete? Mikulášské náměstí 10, 326 00 Plzeň - E-mail: CK@Loudatour.cz
tel: +420 377 226 068 nebo +420 377 221 966 nebo 739 046 606; mobil +420 603 879 725