Údolí Mosely bylo už od starověku důležitou dopravní tepnou. Města, městečka a vesnice zaplnily údolí. Každý se chtěl podílet na bohatství plynoucím z obchodu. Navíc se ukázalo, že svahy kolem řeky jsou ideální pro růst vinné révy. Víno zde dělali již Římané a zůstalo to tak dodnes. Civilizovaný vzhled však údolí neublížil, spíše naopak. Upravená města, plná květin, hrady na kopcích, vinice pod nimi. Ani ten dopravní ruch už není tak velký - z železnice se stala atraktivní cyklostezka, využívající mosty a tunely k příjemné jízdě.
|
|
Začátek putování v Saarburku je ve znamení květin a romantické promenády s vodopádem.
|
|
V Trevíru začínáme hned od starých Římanů - honosná Ponte Nigra slouží už 2000 let.
|
|
Románská katedrála v Trevíru. Vstup zdarma a „stojí to“ za to!
|
|
Karel Marx už není u nás tak populární, ale v Trevíru jsou na svého rodáka stále hrdí.
|
|
Jeden den si trasu podél Mosely zpestříme cyklotrasou po bývalé železnici. Romantická trasa má příjemný spád 300 výškových metrů na 55 km, vede čtyřmi osvětlenými tunely a po dvou mohutných viaduktech
|
|
Cestou vlakem nebývá dost času na prohlídku trati. To na kole máme času více a vychutnáme tak osobitou krásu železničních staveb.
|
|
Húúúú... Hůůůůů... Máme tu první tunel. Nemusíme mít ani světla - je dokonale osvětlen.
|
|
Cyklostezka je dokonale technicky provedena. Stavitelé nezapomínají ani na svodidla.
|
|
Jedno z nejhezčích vinařských středisek - Bernkastel. Hrázděné domy pamatují ještě středověk a jejich vinné sklepy slouží dodnes.
|
|
Traben-Trarbach je dvojměstí po obou stranách řeky. I cyklotrasa vede také občas po obou březích.
|
|
Malebný Beilstein se zříceninou hradu Metternich byl přírodní kulisou mnoha filmů.
|
|
Poslední naší zastávkou je Cochem. Řeka je už hodně široká a slouží jako důležitá dopravní tepna. I to je pro nás vnitrozemce příjemné zpestření.
|
|